Hur jag fixar skärpa på ögon i photoshop

Hej tänkte visa er hur jag fixar skärpa på ögon i photoshop :)
.
1.Börja med att ladda upp en bild :)
2. Sedan tar du "Duplicate layer".
3. Sedan markerar du ögat.
4. Efter det klickar du på "filter" sen "sharpen" och efter det "smart sharpen".
5. Då kommer den här rutan upp och då ställer du in skärpan som du vill ha den och klickar på ok :)
.
Nu är ena ögat klart och då är det bara att göra lika på det andra :)
Så här blev det för mig:
.
Här ser ni resultatet/skillnaden :)
Före:

Efter:

Hoppas att det hjälpe :)
.
Byee ♥

Kommentarer
Postat av: OLIVIA

Sv: Tack! :)

2012-03-09 @ 17:01:46
URL: http://oliviasandinpekka.blogg.se/

Innan du komenterar:

Allmänt:
Jag gör gärna bloglovin byten.
Ibland länkbyten.

Bilder:
Jag redigerar mina bilder i Gimp 2 och Picmonkey.
Inga bilder får kopiaras utan mitt tillstånd!

Skriv precis vad du vill till den gräns du har samvete till.

Här kommenterar du:

Namn här:
Lika lat som jag?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här: